بستن

تعمیر یخچال در منزل ، تعمیر یخچال،یخچال

انواع تصفيه آب خانگي و صنعتي

 عوارض بالا بودن anti tpo چیست ؟(TSH و T4/T3 )





وقتی نشانه های کم کاری برطرف شده است، ولی TSH کمی بالاست و T4/T3 نرمال است به این معناست که کم کاری ساب کلینیکال (غیر قابل تشخیص) دارید. از شایع ترین بیماری های تیروئید، مثبت بودن anti-TPO است. 

مثبت بودن anti-TPO به این معناست که شما آنتی بادی هایی در خونتان دارید که بر خلاف سلول های تیروئید عمل می کنند و باعث کم کاری تیروئید می شود. این بیماری اغلب پیشرفت می کند. امروزه دانشمندان درمانی بر خلاف خود ایمن سازی بدن ندارند بنابراین هورمون تیروئید به شکل تیروکسین جایگزین می شود. 

با رسیدن TSH به نزدیک 10 و آنتی بادی های شدیدا مثبت، پزشک پیشنهاد می دهد تا تیرونرم 50 mcg را به صورت ناشتا هر روز صبح مصرف کنید. بعد از شروع 6 هفته از درمان، اگر TSH نرمال شد همان دوز قرص را مصرف کنید اما اگر هنوز بالاتر از سطح نرمال بود باید دوز قرص بالاتر رود. 
در آنتی بادی های شدیدا مثبت احتمالا درمان تا آخر عمر ادامه دارد. جدا از خرابی سلول های تیروئید، آنتی بادی های anti-TPO باعث هیچ آسیب دیگری نمی شوند.

بیماری تیروئید به خودی خود بی ضرر است اگر که TSH در سطح نرمالی قرار داشته باشد. 
اگر بیماری تیروئید کنترل نشود، خطر بیماری های قلبی، دیس‌لیپیدمی (اختلال در سوخت و ساز چربی ها)، مشکلات روحی _ جسمی، افزایش وزن،  یبوست و غیره افزایش می یابد.
مطالعات زیادی نشان می دهد که بیماری های خود ایمنی تیروئید قابلیت پیشرفت دارند و روی باروری و بارداری، سقط جنین و زایمان زودرس تاثیر می گذارد، پس زنانی که مشکلات باروری دارند و حتی نشانه کم کاری تیروئید را ندارند، باید از لحاظ بیماری هاشیموتو بررسی شوند.

آنتی بادی های تیروئید TPO در مادران باردار مشکلات زیادی را برای بچه ها خصوصا اختلالات رفتاری را بوجود می آورد. آنتی بادی های تیروئید TPO مادر در طی سه ماهه سوم بارداری به شنوایی بچه آسیب می رساند و باعث کم شنوایی بچه می شود. همچنین نقص حرکتی در بچه هایی دیده شده است که سطح آنتی بادی های تیروئید TPO در نیمی از بارداری مادر بالا رفته است.

آنتی بادی های تیروئید TPO در رشد مغز جنین و بافت عصبی اثر می گذارد که نتیجه آن تاخیر در یادگیری و پایین بودن آی کیو کودک است.

بالا بودن آنتی بادی های تیروئید دلیلی بر بارداری های ناموفق است و اگر سطح این آنتی بادی ها و بیماری هاشیموتو قبل از بارداری کنترل شوند، انتظار یک بارداری موفق را خواهیم داشت.


مقاله دوم 


تمایز اختلالات خود ایمنی تیروئید از گواتر غیر خود ایمنی یا کم کاری تیروئید

 

به عنوان یک ابزار تشخیصی در تصمیم گیری درمورد اینکه آیا می توان بیمار را که کم کاری تیروئید تحت بالینی دارد درمان کند

الگوریتم تست
الگوریتم سفارش عملکرد تیروئید را در دستورالعمل های ویژه مشاهده کنید.

اطلاعات بالینی
تیروپراكسیداز (TPO) آنزیمی است كه در سنتز هورمون تیروئید دخیل است و باعث تركیب اکسیداسیون یدید روی باقیمانده های تیروزین در تیروگلوبولین برای سنتز تریودوتیرونین و تیروكسین (تتراودوتیرونین) می شود. TPO یک هموگلیکوپروتئین مرتبط با غشایی است که فقط در تیروسیت ها بیان می شود و یکی از مهمترین آنتی ژن های غده تیروئید است.

 

اختلالات غده تیروئید غالباً در اثر مکانیسم های خود ایمنی با تولید آنتی بادی ها ایجاد می شود. آنتی بادی های ضد TPO مکمل را فعال می کنند و تصور می شود که به طور قابل توجهی در عملکرد تیروئید و پاتوژنز کم کاری تیروئید نقش دارد.

 

تعیین سطح آنتی بادی TPO حساس ترین آزمایش برای تشخیص بیماری خود ایمنی تیروئید است (به عنوان مثال تیروئیدیت هاشیموتو ، میکسدما ایدیوپاتیک و بیماری گریوز) و غلظت قابل تشخیص آنتی بادی های ضد TPO در اکثر بیماران مبتلا به این اختلالات مشاهده می شود. بالاترین میزان آنتی بادی TPO در بیماران مبتلا به تیروئیدیت هاشیموتو مشاهده می شود. در این بیماری شیوع آنتی بادی های TPO حدود 90٪ موارد است که منشاء خود ایمنی این بیماری را تأیید می کند. این آنتی بادی ها نیز به طور مکرر (60٪ - 80٪) در دوره بیماری گریوز اتفاق می افتد.

 

در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید تحت بالینی ، وجود آنتی بادی TPO با افزایش خطر ابتلا به کم کاری تیروئید آشکار همراه است. بسیاری از متخصصان غدد بالینی از آزمایش آنتی بادی TPO به عنوان یک ابزار تشخیصی در تصمیم گیری در مورد درمان بیمار کم کاری تیروئید تحت بالینی استفاده می کنند و آزمایشگاه های کلینیک مایو این عمل را تأیید می کند.

 

الگوریتم سفارش عملکرد تیروئید را در دستورالعمل های ویژه مشاهده کنید.

مقادیر مرجع
<9.0 IU / میلی لیتر

مقادیر مرجع برای همه سنین اعمال می شود.

تفسیر
مقادیر بالاتر از 9.0 IU / میلی لیتر به طور کلی با تیروئیدیت خود ایمنی همراه است ، اما ارتفاعات در سایر بیماریهای خود ایمنی نیز دیده می شود.

 

در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید تحت بالینی ، وجود آنتی بادی تیروپراکسیداز (TPO) خطر بیشتری برای ابتلا به کم کاری تیروئید آشکار ، 4.3٪ در سال در مقابل 2.1 per در سال در افراد با آنتی بادی منفی پیش بینی می کند. علاوه بر این ، این نگرانی را ایجاد می کند که چنین بیمارانی ممکن است در معرض خطر ابتلا به سایر بیماری های خود ایمنی مانند نارسایی آدرنال و دیابت نوع یک قرار بگیرند.

 

فراوانی ضد TPO قابل ردیابی مشاهده شده در بیماری غیر ایمنی تیروئید شبیه به 10٪ تا 12٪ مشاهده شده در یک جمعیت سالم با عملکرد طبیعی تیروئید است.

 

ارتباط خوبی بین وجود آنتی بادی ها در برابر TPO و تیروئیدیت بافتی وجود دارد. اما ، با توجه به ظرفیت احیا کننده گسترده تیروئید تحت تأثیر هورمون تحریک کننده تیروئید ، بیماری مزمن تیروئید ممکن است سالها قبل از تظاهرات بالینی کم کاری تیروئید وجود داشته باشد ، در صورت وجود

هشدارها
سطح نسبتاً زیاد آنتی بادی های تیروپراکسیداز (TPO) ممکن است در بیماران مبتلا به بیماری خود ایمنی غیر تیروئید مانند کم خونی لگد ، دیابت نوع I یا سایر اختلالات فعال کننده سیستم ایمنی بدن وجود داشته باشد.

 

برخی از بیمارانی که در معرض آنتی ژن های حیوانی قرار گرفته اند ، چه در محیط و چه به عنوان بخشی از روش درمانی یا تصویربرداری ، ممکن است آنتی بادی های ضد حیوانات در گردش داشته باشند. این آنتی بادی ها ممکن است با معرفهای سنجش تداخل داشته باشند تا نتایج غیرقابل اطمینان حاصل کنند.

مرجع بالینی
1. Feldt-Rasmussen U: اهداف عملکردی تحلیلی و بالینی برای آزمایش آنتی بادی ها به گیرنده های تیروپراکسیداز ، تیروگلوبولین و تیروتروپین. Clin Chem 1996؛ 42: 160-163

2. غریب H ، Tuttle RM ، Baskin HJ ، و همکاران: بیانیه اجماع شماره 1 ، اختلال عملکرد تیروئید تحت بالینی: بیانیه مشترک در مورد مدیریت از طرف انجمن غدد درون ریز بالینی آمریکا ، انجمن آمریکایی تیروئید ، و جامعه غدد درون ریز. تیروئید 2005 ؛ 15: 24-28

گرد آورنده : irsanat.com :( پیمان محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1396/4/11     
تعداد مشاهده :29556





























ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : پزشکی


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 58
تاریخ :1403/2/28
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.